ibelieve

Alla inlägg under november 2009

Av Therese - 18 november 2009 08:03

Klockan är strax efter 8, sover jag? Nej nej. Jag har inte somnat än. Är jag trött? Nej inte det heller. Väntar bara på att jag ska bli trött och få sova några timmar. Har bestämt att jag bara ska sova några få timmar så jag är trött ikväll sen. Låter som en bra plan. Är inte helt okej att sitta vaken såhär länge. Har t.o.m hunnit hem en sväng och hämtat mobilladdare och lite annat kraffs. Somnade till efter 2 inatt men fick ett sms precis när jag skulle till att somna in, klarvaken! Låg och vred mig till tjugo över 5, då gick jag upp och löste sudoku i tron om att bli lite trött i bollen. Men inte ens det hjälpte. Nu har jag avancerat till mammas säng istället för soffan och resten av klanen Andréasson ska bege sig till skola/jobb. Skönt, lugn och ro. 


Heja heja, bli trött nu.  

Av Therese - 17 november 2009 15:55

Jag hade rätt. Min arm gör ont, men bara i vissa lägen. Rumpan som tog den värsta smällen har klarat sig. Skönt är väl det, men jag kan nog stå ut med en värkande arm ett tag till. Jag behöver ju inte sträcka upp den och vinkla den bakom huvudet, det är då det gör ont. Så jag skiter i det.


Var på bio igår med Joline, i valet och kvalet blev det 2012. Vi valde mellan den och Paranormal activity. Men jag kände inte för att bli skrämd och inte kunna sova just igår. Inte någon annan dag heller för den delen, men jag måste ju se den iallafall. Men kanske i dagsljus och sen om jag har sovsällskap. Då ska det gå bra. Tror jag.

Hur som så var det en riktigt bra film, den där 2012. Så har ni inte sett den kan jag rekommendera den.


27 november har Luftslottet som sprängdes premiär och den måste jag ju bara se. Vem vill gå med mig? :D



Av Therese - 15 november 2009 22:45

Hahahaha, jag har skrattat så jag nästan kissat på mig och jag själv stog för dramat. Tobbsi skulle skjutsa hem mig för att hämta ett modem till lilla mammsi som ska åka bort några dagar. Gick ner för trappen och schwiiiiiiiiiis så for fötterna undan på mig. Jag halkade på översta trappsteget och bumpade ner nästan hela trappen, på rumpan. Ni vet sådär bump bump bump som man gjorde som liten?! Hahaha ner för hela trappen och av ren reflex försökte jag ta tag i räcket med ena armen men det var ju bara det att armen va 1 meter ovanför mig och kvar längst upp när jag var längst ner. Hej arm ur led! Hahaha jag skrattade så tårarna sprutade och sitter och fnissar nu när jag skriver det här. Nog för att jag visste att jag har världens skadeglädje men att jag skrattar lika mycket åt mig själv var något nytt.


Tur att jag skrattade så jag inte började tjuta istället. :D Får se hur min arm och rumpa mår imorgon. Går jag som att jag bajsat på mig så vet ni att jag har skadat mig :D Hahaha herreguuud så kul.

Hade velat ha allt på film. Det är ju sånt här som är så vansinnigt kul.


S K A D E G L Ä D J E ! ! ! ! Just love it!

Av Therese - 15 november 2009 21:45

Kanske dags att ta tag i det här med bloggen, även under helgerna. Har inte haft tid att uppdatera sen i fredags efter jobbsi. Tvingade med mig Jessica in till stan efter vilda protester, i lördags förmiddag alltså. Visade skorna som jag lagt undan men som jag aldrig köpte, duktigt gjort Therese. Försökte hitta nått fint till kvällen men utan resultat, tur var väl det. Eftersom att J var så snäll och gick med mig så var jag snäll och åkte med henne ut till panduro på gumsbacken och letade örhängsplatta, vi kallar det så. Hur som helst hade hennes fina örhängen hon fått av mig och vix gått sönder och hennes karl hade städat bort den ena. Men inte hittade vi några där. Åkte hem till J och jag ställde mig och gjorde pannkakor, hur gott var inte det då. Jag ska göra nya pannkisar imorn. För det har jag sett att det finns saker till i mammas kylskåp. God lunch. Vill somna nu så jag får mina pannkisar NU!


Vi brummade vidare efter maten till tågstationen och hämtade upp Louise. Ett kärt återseende. Inte träffat flickebarnet på över 1 år, hur sjukt är inte det?! Jag har saknat henne så och det var som att vi sågs igår. Det är så det ska vara. Blev avsläppta hemma hos mig och så gick allt snack igång, det gick inte att få tyst på oss. Vi glömde för en stund bort att göra oss fina till kvällen. Jessica anlände då hennes snälla bror körde henne då det regnade något fruktansvärt. Inget ösregn men allt bara pyrde och det är nästan värre. Det kommer åt en under paraplyet ändå. Det spelades ölspel, dock utan öl, och intim spelet. Jag fick bara 1 fel. Jag vann nog. Vi trippade vidare till Tellus och shakade lite, min lilla mage strulade och lite luft behövdes, Jessica försvann i vimlet men vi återfann varandra efter en stund. En helt okej kväll även om jag inte var en astaggad tjej. Inte ens partyarmen funkade som den skulle. Då är det illa.


Jessica trippade hemåt och jag och Louise gick och åt, fick sällskap av några killar som satt och observerade varje tugga. FUCK OFF! Jaja vi gick hem sen och slängde oss i säng/soffa. Vaknade toksent och gick igenom kvällen som varit. Fick skjuts till tåget av Tobbelobbe och sen vidare mot städ. Mitt söndagsmåste! Men nu äre gjort. Åkte till mammsen och lagade hemmagjord pizza, tror jag lyckades rätt bra. Gottis blev det, toppat med lite salt förstås.

Hur som helst har jag haft en bra heeeeeelg.



 


     

Av Therese - 14 november 2009 02:47

Hemkommen från jobb. Kvällen gick rätt fort ändå och mina tidigare gäspningar under kvällen försvann.

Tacomys med söta brudar innan jobb. Kan ju säga att jag inte alls var sugen på att jobba när alla andra var lediga. Men det var tokmysigt med mys med en ny tjejliga, det gillar vi.


Fick en större chock under mitt jobbpass, INTE okej!! Jag ska skvallra för pappa och han lär ju få spel. Då blire inte roligt vill jag lova. Ska skvallra för Joline också, hon kommer inte heller gilla det. Utsatt för sånna saker på jobbet, inte kuuuuul! 


Har precis ätit lite rester, tacos. I min rosa pyjamas. Jag och min rosa pyjamas, den slår allt. Har ju för tusan glömt berätta att jag fick ett sött rosa litet kort av Malin. Grattis till att jag fixat mitt körkort och på framsidan står det en liten griiiiis på prispall nr 1, det är ju jag. Påhittig hon är den där Malin. Sötan. Fick ett kort av mormor och morfar också med ett roligt innehåll :)


Om jag och min rosa pyjamas kanske ska krypa ner under täcket. För imorn väntar tydligen en runda på stan med Jessica och sen ska Louise hämtas upp vid tåget. Planer ska smidas och så blire såklart utgång.


  

Av Therese - 13 november 2009 11:39

En lunch med min bästa Sandra om en liten stund kan ju inte bli bättre, riktigt bra sällskap och så får jag ju mat i magen också. Så himla mysigt att träffa henne, vi ses ju såklart lite då och då och jag kikar in på hennes jobb titt som tätt. Men vi har ju inte varit ensamma på hur länge som helst. Helt klart bättring på det.


Tänkte kika förbi hos farfar efter lunchen, det är liksom på tiden tycker jag. Har haft så mycket med körkortet senaste tiden och så har det inte funnits tid, men nu idag så. Då ska jag allt träffa honom. Kanske att jag köper med mig en liten chokladbit, då blir han glad. :)


Återkommer med kvällens busplaner, för nu måste jag rusa.


Ha en trevlig dag mina fina.


  

Av Therese - 12 november 2009 16:34

Upp till cg någon timme och sen har jag donat med tvätten från igår hemma hos mamma. Riktigt kul måste jag säga, not! Har en lägenhet att ta hand om nu innan jag ska iväg. Inte alls stressigt. Nej nej!


Stereo love som jag tipsade om för ett par inlägg sen går fortfarande på repeat, inte bara hos mig har jag hört. ;)

Finns det något bättre att städa till än en sån typ av låt. Vill ha den på spotify så jag slipper springa och trycka på play varje gång den tar slut.


Mysmiddag med Jessica & Malin om ett tag, hur mysigt som helst. Inte träffat någon av dom på evigheter så det är verkligen på tiden. Mammas pojkar måste vi ju titta på. Dramatik enligt reklamen! :D

Av Therese - 12 november 2009 12:53

Inte en lite irriterad tjej så här på förmiddagen. Igår var jag för en gångs skull trött redan vid 21 tiden och tänkte att jag lägger mig och sover även om klockan är så lite, annars kommer tröttheten försvinna rätt snabbt. Stängde av datorn, låg i sängen och tänkte somna. 21.50 sätter grannen på musik, rätt hög sådan också. DUNKA DUNKA!! Okeej tänker jag, man får ju ändå spela till 22 på vardagar. Klockan blev kvart över 10, halv 11, kvart i 11, då tog mitt humör slut så jag tog mig mod att ringa min hyresvärd. Bad om ursäkt att jag ringde så sent  bla bla bla och förklarade. Då säger han, "Skicka ett sms om dom fortfarande spelar om en timme". OM EN TIMME? Det skulle betyda att dom skulle få spela tills 23.45 Jag hade ju redan stått ut i 45 minuter med detta dunkade och nu skulle jag få stå ut en timme till. Man sätter väl inte ens gräns på kl 22 om den ändå inte ska följas? Eller har jag helt fel?


Och som ni alla kan räkna ut själva så blev jag pigg och somnade inte förrän kl 4 imorse. TACK FÖR DET!! Jag fick dessutom vakna upp till "Jag är en gummibjörn", den hemska lilla vinjetten som spelas på MTV för någon jävla (rent ut sagt) mobilreklam. Åhhhh heeej härliga torsdag!!!

.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

.

Fröken fräken webbshop

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards