ibelieve

Alla inlägg under mars 2010

.

Av Therese - 31 mars 2010 06:03

Godmorgon. Lika svårt att sova idag, fick iallafall sova mellan 11 och 4. Så det var ju snällt. Förstår inte problemet, eller jo det gör jag väl egentligen men är man så pass trött som jag är så förstår jag inte att jag inte kan sova.


Igår träffade jag många av mina fina små hjärtan. Först ut va Anna-Karin och Malin. Kikade runt lite i stan och slöt upp med Caroline och Joline för en fika. Mysigt. Skvaller skvaller skvaller. Malin H och Sara kom sen och alla gick till Anna-Karin förutom jag som gick till min fina Sandra. En välbehövlig stund må jag säga. Vad jag mår bra i hennes sällskap. Mår bra i alla ovannämndas sällskap så missförstå mig inte. Länge sen som bara jag och Sandra hade lite egentid. Skönt att få ur sig saker som bara hon förstår. Kloka råd får man. Soulmate, verkligen! På lördag får jag träffa alla andra underbaringar, jag lever i lyx. Lyxigt att ha så fina vänner som jag har.


  

Håller hårt i min fina. <3

 

 

  

.

Av Therese - 30 mars 2010 09:54

Har inte lyckats somna än. Har varit vaken längre än sist som jag hade en sådan här natt. Det är ju inte normalt någonstans. Jobbigt är det att inte kunna sova ordentligt. Jag vet ju att det är jag själv som får lida, hej hej migrän brukar det sluta med. Vi får väl se om jag klarar mig från migrän idag eller inte. Igår åkte jag på det, det var anledningen till att jag somnade så pass tidigt.


Har legat och kollat på ett avsnitt av Sveriges värsta bilförare. Skrattar lika mycket varje gång. Tårarna bara rinner. Så himla kul. Längtar verkligen till nästa program. Känner att den här dagen kan blir rätt fnissig och stojig.



  

.

Av Therese - 30 mars 2010 06:02

Ahmen godmorgon på er. Sovit gott? Själv fick jag sova 4 timmar. Mellan halv 10 och halv 2. Sen var det någon som tyckte att jag skulle vakna. Kollade runt på lite bloggar som jag glömt att läsa senaste dagarna = många inlägg i många bloggar. Puuh! Bara det tar ju sin lilla tid. När det var gjort var jag tvungen att sysselsätta mig lite till. Blev ett par vändor yatzy, tröttnade på det, spelade bejewald och tröttnade, listan kan göras lång. Tittade på några program. Stängde av efter 5, vred på mig till strax innan 6 och här sitter jag nu, vaken. Ser att bilarna börjar röra på sig utanför fönstret, hör en klocka som stängs av och snoozar vidare. Lillasyster fyller 16 idag så funderar på att springa ner och hoppa i hennes säng och sjunga en liten trudilutt. Nu i efterhand kan jag tillägga att jag gjorde det också. En halv sång och ett litet skutt i sängen. Värst va glad hon blev!


Dags för lite frukost. Lika bra att passa på när jag ändå är uppe, för det hör ju inte till vanligheten att jag brukar äta frukost.





  



  

.

Av Therese - 26 mars 2010 16:09

Blev att stiga upp redan vid 8 imorse. Tobbe skulle till jobbet och jag ville ha bilen. Så det var inget snack om saken. Det var till och med jag som erbjöd mig. Men trött var jag för det. Somnade om en timme eller 2 innan jag skuttade upp på riktigt. Väntade på Anna-Karin som slutade halv 2. Hämtade upp henne och lunchade i stan. Fanns ju en hel del att prata om, update på hög nivå.


Ikväll ska jag jobba på Tellus. Ska bli roligt att träffa alla igen såklart.


      

Fina fina Anna-Karin. <3


  

.

Av Therese - 25 mars 2010 10:00

Det började med en vit lögn. "Det är tjejkväll på stan idag och jag tar sista bussen hem." Jag skulle ju inte alls gå på tjejkvällen. Hoppade istället av bussen vid försäkringskassan och gick till en tatueringsstudio precis i närheten. Det var där han skulle komma och möta mig. Väntade och väntade, minns att det var kallt ute. Till slut ser jag honom komma där i en stor svart mysig jacka. Vi gick mot hans lägenhet. Han la sig i sängen och jag satte mig i soffan. Vi tittade på tv. Världens blygaste lilla tjej sittandes i en soffa så långt bort en tjejkväll på stan som det kunde bli. Minns hur bra jag trivdes, just i den stunden där och då. Klockan närmade sig 10, sista bussen hem gick runt den tiden. Han skulle ner i tvättstugan och jag passade på att gå till bussen. Minns fortfarande första smset efter vårat första möte. Datum, klockslag och innehåll. Jag var 15 och han var 22. Idag är det 6 år sen vi sågs för första gången. 6 bra år. Du ska bara veta vad du har tillfört till mitt liv. Tajmingen var rätt bra. Vilken 15 årig tjej vill inte ha en äldre klok kille i sitt liv. Någon som man kan prata med, om allt. Få kloka råd av. Ha någon som känner mig utan och innan. Någon som får mig att le när det är som jobbigast. Utan dig hade jag inte blivit den jag är idag, det vet jag med stor sannolikhet. Så hatten av för det. Underbara människa.

 

 

  

.

Av Therese - 24 mars 2010 20:21

Har tillbringat ett antal timmar på ett tåg idag. Fick min plats vid ett bord, då går det ju typ inte att sova. Hade en asmysig dam framför mig som hade gjort iordning så äppelbitar och lagt i en påse. Huuuuur söt?! :)


Nu är jag rätt slut i mina gröna små ögon. Blir att titta på Andra Avenyn och sen försöka sova.. Åhh så skönt!



 



    

.

Av Therese - 23 mars 2010 18:27

Skrev förut att jag skulle ta tag i det värsta snart. Med det menade jag ju packningen eftersom jag beger mig till Sverige imorgon bitti, svintidigt ska väl tilläggas. Klockan är nu ett antal timmar senare, då jag skrev det och jag har fortfarande INTE börjat packa. Någon som är förvånad? Det är knappast inte jag och tur är väl det. Jag har iallafall fixat med alla hår och hudprodukter som ska packas ner. En liten bit på vägen.


Inlägget började skrivas 18.27 ser jag. Men nu är klockan 23.00 Jag har lyckats äta, måla naglar, tittat på Paradise och packat klart. Inte illa. Idag har jag varit riktigt seg, jag som ändå gick upp 10. Jaja nu orkar jag inte tänka mer på något som har med packning att göra. Nu får det vara bra, slutar jag inte fundera så kommer jag bara på fler och fler saker som jag glömt.


Nu blir det snart natti natti då klockan ringer vid 5. Trevlig tid det där.


PUSS


    

.

Av Therese - 23 mars 2010 14:05

Somnade såklart toksent, var det inte för varmt i sängen så var det något annat. Men till slut somnade jag tack vare att jag öppnade fönstret. Ibland är det ett problem att inte kunna sova utan täcke ska ni veta. Ställde ändå klockan på halv 10 för att hinna göra så mycket som möjligt utav dagen. Åh jag är så duktig! Ha.


  • Tvätta och bädda rent i sängen
  • Gå till banken
  • Gå förbi en Glitterbutik för jobb
  • Skriva ut tågbiljetten

Ett STORT check på allt!! Känner mig riktigt jäkla duktig faktiskt. Ska ta tag i det värsta av allt snart, packningen.



  


.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

.

Fröken fräken webbshop

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

bloglovin

Skapa flashcards