ibelieve

Alla inlägg under februari 2010

Av Therese - 7 februari 2010 16:58

  

Är du lika trött som jag på reklampauserna på Spotify? Varför inte göra några enkla grejer och sen få ett premiumkonto? Det tycker jag verkar bra iallafall.

Klicka HÄR för att komma till sidan och säg bye bye till all reklam.

.

Av Therese - 7 februari 2010 14:49

Hade en mysig hemmakväll igår med mina sambos. Satt och kikade på danska paradise på tv6play. I och för sig har jag redan sett hela den säsongen då den gick på tv, följde den slaviskt. Gick alltid mellan 12 och 1 på vardagarna så man kämpade sig igenom natten och så var man skittrött dagen efter. Men va gör man inte för lite paradise. :) Sen mitt upp i allt fick vi för att att utföra lite hyss. På med skorna och iväg, skrämde upp varandra. Men vi utförde vårat uppdrag galant. Jag säger inte vad vi gjorde men en källare är med i bilden, dessutom mitt i natten. Behöver jag tillägga att jag va en aning skraj? Vi fick det vi ville och vi är väldigt nöjda.


Mina partners in crime, high five på den!!



Av Therese - 6 februari 2010 16:06

Mitt huvud har inte riktigt hängt med idag, börjar bli förkyld så antar att det är därför. Så därför blev det en skön hemmadag, handlat upp oss lite inför kvällen och imorn då allt i stortsätt är stängt. Har potatis på spisen så ska inte bli alltför långvarig.


Det är tänkt att vi ska ha filmkväll ikväll, så vi lyxade till det med dipp, morötter och tacochips. Gottis eller vad. Gick med Louise till en bankomat förut och klev in i en liten butik, med massor av godis.. Fy alltså så elakt. :/ Och jag får inte äta någonting sånt. Ska iallafall hålla ut tills på tisdag då det gått 1 månad sen jag åt godis senast. Riktigt duktig av mig, men nu är det inte roligt längre. Usch så jobbigt det är stundvis. Men Fredrik har lovat mig ett kuvert med dom där fantastiska godisarna med papper på. Men bara dom gula och rosa vill jag ha, glöm inte det Mr.


Ska springa till min potatis på spisen nu så skriver jag lite senare igen.. Saknar er där hemma. <3


PUSS

Av Therese - 5 februari 2010 23:27

Vilket springade det har varit på oss idag. Har gått över hela Oslo har det känts som. Helt galet. Men har delat ut många av mina cv och jag har bara fått trevliga bemötanden. Så hoppas ju såklart på det bästa. Januari och februari är väl inte dom två bästa månaderna att söka jobb här har jag förstått, butik då alltså. Dom flesta har redan anställt/haft intervjuer eller anställer i mars/april. Men jag ger inte upp. Har sökt till några dagis också och även Fridays. Har en del butiker kvar imorgon, sen på söndag får jag äntligen sova så länge jag vill då allt här är stängt.


Måste berätta om en liten kul grej som jag och Louise lyckades med häromdagen. Vi åkte ner i pyjamas till entrén i huset och skulle kolla vårat postfack. Åkte ner, kollade och åkte upp till våning 10. Trodde vi ja. Vi hoppade av, gick igenom dörren till alla lägenhetsdörrar och var ungefär en halv meter ifrån våran dörr. Då frågar en kille om vi verkligen bor där och förklarar att vi är på våning 8. Haha han måste ha undrat vad vi höll på med. :) Hade inte han kommit där precis då hade vi ju ryckt upp dörren och gått in. Vad pinsamt det hade varit. :D Jag skrattar till och med nu när jag skriver det här.


Ska gå och göra mig klar för sängen nu och sen krypa ner och se om jag kan kolla på någon bra serie på någon av playkanalerna.


  


PUSS

Av Therese - 4 februari 2010 15:01

Idag får dagens låt(ar) vara i länkform istället för ett youtube-klipp. Det får duga helt enkelt.


http://open.spotify.com/track/0NVwXBuOW0TB9BLQMFUOUb



http://open.spotify.com/track/0ZxqPnLxJai0bsWmSJ0mzb

http://open.spotify.com/track/1GdLVQ5laMhRTJEJNvP2cq

Av Therese - 4 februari 2010 11:15

Är ganska så nyvaken, så ska gå upp och äta frukost. Mina frukostvanor börjar ändras och det är ju bra. :)

Ska annars ut på jobbjakt idag igen, eller det blir nog lite mer seriöst idag för min del iallafall. Det är ju nu man skulle ha haft en stegräknare, så mycket som vi har gått sen i söndags.


Får skriva mer ikväll sen och berätta hur det har gått. Nu ska det kollas upp lite hemifrån innan vi springer iväg.


PUSS

Av Therese - 3 februari 2010 19:22

Då har man sprungit runt i flera timmar även idag, men ändå inte fått något gjort. Gick till Adecco där Louise skulle skriva in sig, sen neråt Aker Brygge där hon skulle söka restaurangjobb. Sprang förbi ett Fridays på vägen så jag lämnade in mitt cv där jag också, skit trevlig kille vi pratade med så det kanske kan gå vägen. :) Vi får se helt enkelt. Sen efter ungefär 3 timmars springande tröttnade jag och blev hungrig, så vi gick förbi Kiwi på vägen hem och handlade lite. Imorgon ska vi dela upp oss så jag kan söka i dom butiker jag vill, antar att det går mycket snabbare då också.


Har faktiskt inte hänt så mycket mer idag och imorgon fortsätter jobbjakten. Innan vi kom iväg till city pysslade vi lite här hemma. Sorterade lite av det som står kvar här hemma som ska slängas eller ner i förrådet. Så när allt skit är borta så blir det nog super. Ska gå igenom lite med hyran och andra viktiga saker när tjejerna kommer hem från jobbet efter 9. :) Skulle kunna somna nu en liten stund men risken är väldigt stor att jag inte kan somna i natt sen, men det kunde jag ju ändå inte igår natt trots utebliven powernap. Vi får se helt enkelt hur jag gör. Har ju ingen speciell tid att passa imorn så det gör ju inget om jag somnar en stund nu.

Av Therese - 3 februari 2010 11:36

Tror det är dags för ett låttips, det var ett tag sen!!




http://open.spotify.com/track/3yCKEcVz0lXwumdVPhpbct


Glöm inte vart ni hörde den först!!


.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

.

Fröken fräken webbshop

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards