ibelieve

Alla inlägg under februari 2010

.

Av Therese - 12 februari 2010 17:01

Nu är Louise påväg till Olivia där hon ska provjobba, så jag får sysselsätta mig själv ikväll. Har som vanligt sökt lite jobb under dagen så håller alla mina tummar. Ska ta och laga lite mat nu om jag bara kan komma på vad jag vill äta och orkar göra, stuvade makaroner och korv eller potatismos och fiskpinnar? Ingen fredagslyx här inte. Det får duga helt enkelt.


Ska uppdatera mig om vad dom andra flickorna ska pyssla med ikväll så helt själv blir jag nog inte. :) Blir nog att glo på en film eller två skulle jag tro.


PUSS

  

.

Av Therese - 11 februari 2010 21:22

Är helt slut efter allt springande idag, tog en lång sväng upp till Bogstadveien och vidare upp mot Majorstuen. Säger kanske inte er hemma speciellt mycket men det är en bra bit, speciellt om man går. Men jag får helt enkelt se det som lite träning.


När vi kom hit precis fick vi höra att dom i Norge i stortsätt inte vet vad en semla är och har inte alls en speciell dag för att äta dom. Vi båda blev ju såklart lite besvikna MEEEEN idag gick vi förbi ett asmysigt café och vad hade dom där om inte "Svenska semlor". Utan tvekan gick vi in och köpte med oss en varsin hem. Har sparat dom tills nu så vi ska nog gotta i oss dom alldeles strax. MUMS!!


Snälla snälla ge mig ett jobb så jag får lite annat att tänka på. På lördag ska jag och Louise göra något asmysigt men det återkommer jag med då och antar att fröken Svärdendahl kommer hämnas med och filma. Får återkomma med det då, kul kommer ni få iallafall.


Nu är det semeldags.


PUSS

  

.

Av Therese - 11 februari 2010 13:58

Sådääääär nu är jag redo för ännu en dag ute på Oslos gator och leta jobb. Så alla ni där hemma får hålla era tummar. Bye so long.


PUSS

  

.

Av Therese - 10 februari 2010 21:15

Ni får helt enkelt leva med att ni får vrida på huvudet för att kunna se ordentligt.


.

Av Therese - 10 februari 2010 13:44

Är lite ledsen idag. Och du har väl inte en jävla aning om vad du har gjort?! Och du skiter väl fullständigt i hur jag mår och hur jag känner. Jag är bara så himla trött på att det är jag som ska ta på mig allt. När ska det hela få ett slut?


Vissa dagar är mindre bra än andra och just idag är det en sådan dag. Det får mig att längta hem lite extra till alla underbaringar där hemma och mamma, tobbe, syster, pappa, nettan, bror, farmor och farfar, Fredrik och såklart min lilla Iris. <3



.

Av Therese - 9 februari 2010 22:48

Saknar min lilla vovvse där hemma i Sverige.


   

.

Av Therese - 8 februari 2010 16:34

Min dag blev visst lite annorlunda än va jag hade tänkt. Har varit hemma och städat sen Louise gick hemifrån, alltså kvart i 3. Har dammsugit och torkat golv, dammat, tvättat osv, bara badrummet kvar men det kommer det också. Var en riktig svinstia när vi flyttade in så vi har bott i ett dammigt rum i en vecka och nu fick jag nog. Det var nästan så man inte ens ville ligga i sängen, lakanen hade dragit åt sig allt damm och det kändes bara v ä l d i g t ofräscht. I och för sig är det inte min städvecka förrän nästa vecka men jag kände att jag lika gärna kunde dammsuga överallt när jag ändå var i farten, så slipper Elin ta allt skit ensam från dom som bodde här innan. Vi börjar få iordning på allt nu i våran fina lilla lägenhet. Återkommer med bilder på hur det ser ut. Kanske att jag fixar en liten videoblogg :)


Nu ska jag bädda rent i sängen, sen blir det nog att gå en sväng och handla. Ska skriva inköpslista när Louise kommer hem om en liten stund.


Ska se om jag får fjutt på några filmer som tydligen har bestämt sig för att inte spela upp något ljud.


  


PUSS

  


.

Av Therese - 8 februari 2010 11:43

Sådär, då har man pysslat lite med jobbsökandet nu i 2 timmar ungefär. Ska strax börja göra mig iordning för att sedan gå in till city. Igår hade vi bara en lugn hemma kväll, jag låg i sängen i stort sätt hela dagen och kvällen då jag inte kände mig helt 100. Huvudet hängde inte med alls och jag tycker att den här förkylningen kan bryta ut nu på riktigt istället. Nu ska jag bli lite pepp inför jobbjakten tänkte jag.. pepp pepp!!


Och förövrigt så tycker jag att det är dags att släppa allt och gå vidare..


Bjuder på en liten låt sålänge.




PUSS

  

.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

.

Fröken fräken webbshop

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards