ibelieve

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Therese - 1 februari 2010 23:32

Den här rundvandringen tog längre än vad vi trodde. Stack hemifrån vid 3 tiden och så skulle snälla Hanna visa oss runt lite till det allra viktigaste så vi vet vart vi ska imorgon. Hanna skulle vidare till jobbet och vi skulle gå ner till aker brygge och sen kika på slottet. Och sen mina damer och herrar var vi helt lost. Vi gick en annan väg tillbaka för att vi tänkte att vi skulle gena, skitsmart av oss tyckte vi. Men såhär i efterhand om ett par lår och fingrar bortfruset så var det inge vidare smart. Men Louise den smarthönan hade täckbyxor på sig, så henne gick det nog ingen större nöd på. Men ska man va fin får man lida pin har jag hört.


Efter en sisådär 2 timmar hittade vi tillbaka till vägen hemåt, så vi gick direkt och handlade på Rimi här en bit bort från våran lägis och sprang hem och lagade mat, för vi hade ju inte ätit något på våran rundvandring så vi var rätt hungriga. För mig blev det spaghetti och grillkorv och Louise åt någon tomatsås grej, vilket hon får ha helt och hållet för sig själv ;)


Hamnade i en stoooor matkoma och slängde oss på sängarna och dog en liten stund. Det gjorde susen för sen packade vi upp alla våra väskor. Och vi har märkt att vi ska göra ett besök på Ikea med resten av tjejerna på onsdag, fler galgar behövs, en skarvsladd till tvn och lite småplock.


Vi har haft det jättekallt i vårat rum igår och under natten så jag sov med kläder på under mitt dunis. Kallt som satan. Tänkte väl inte mer på det, sen skulle Louise hämta nått i sin väska och kände något som drog bortåt fönstret.. då är fönstret som är skymt av våran garderob halvt öppet. Inte så konstigt att det var svinkallt i rummet då vi har ungefär -20 grader här i Oslo. Men nu är det problemet löst, så nu kan jag sitta utanför täcket utan problem och sänka värmen på elementet som är precis vid min säng.


  

Min sumo till sambo :D

  

Utsikten från vårat rum, på dagtid, ännu finare nu på kvällen.


 

  

Nere vid aker brygge.


PS. Har jag förresten sagt hur mycket jag älskar min kamera.


PUSS

Av Therese - 1 februari 2010 13:42

Imorse vaknade jag upp i Oslo, hur sjukt är inte det då :) Har sovit som en liten prinsessa trots att jag inte sovit i min prinsessäng. Resan igår var ju lite i en klass för sig. Ska försöka dra det lite snabbt.


Det började med att jag för det första sov ungefär 2 timmar, upp och studsa vid 6 på en söndagmorgon, inte alls okej. Åkte hem till mamma och lämnade bilen och brummade vidare med pappa till Tullportsgatan för att hämta all min packning. 1 stor resväska och 2 stora väskor blev det till slut, plus en fullproppad "handväska". Körde sedan vidare upp till sthlm för att möta upp Louise på centralen. Tåget var försenat ungefär 15 minuter så fick stå i kylan och frysa häcken av mig. Fick hjälp upp med all packning upp på tåget av pappa och Louises pappa Hans. Det behövdes kan jag säga. Sen rullade vi iväg. :) Vi somnade nog rätt fort och sov en bra stund. Så det var väldigt skönt att sova sig igenom mestadelen av tågresan. Väl framme i Oslo kånkade vi av alla väskor, mina 3 stora plus Louises 4. Tågkonduktören undrade om vi bara hade lämnat pianot hemma och tagit med oss resten. HAHA. Kärran som pappa fixade var väldigt bra måste jag säga. Så tack för det pappsi. :) Virrade omkring på centralen en stund och försökte få tag på tjejerna. Men inget svar. Inte hos någon av dom. Så lite panik blev det där ett tag. Men efter lite ringda samtal så fick vi tag på ett nummer ändå. Mycke märkliga saker fick vi se på centralen men det kan vi ta en annan gång. Och dessutom såg jag världens sötaste unge med världens sötaste affrokrull. Världens burr hade hon. Jag dog, så söt va hon :D Men iallafall så kom vi till slut fram till lägenheten där resten av tjejerna var. Verkar vara helt underbara tjejer så vi kommer nog komma bra överrens.


Ska ut på äventyr på Oslos gator med Hanna nu, så får skriva mer lite senare och återkomma med bilder på  den fantastiska utsikten vi har från våran lägis på 10e våningen. Ska se om vi fixar Norska mobilnummer nu idag så återkommer jag med det också.


PUSS så länge.   

   

.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

.

Fröken fräken webbshop

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards