ibelieve

Alla inlägg under mars 2010

.

Av Therese - 12 mars 2010 19:29

Har sovit mest hela dagen, men nu känns det som att det värsta är över. Kom till och med utanför dörren och bort till affären idag. Följde Jolines råd att köpa apelsiner, kommer bli superduper frisk nu, bara så alla vet. Har fått sällskap av min ena sambo Elin nu på kvällen, plöjde igenom 5 avsnitt av Paradise Hotel säsong 2 och så har jag precis tittat på kvällens avsnitt av Solsidan. Måste vara den bästa serien på länge, såklart efter Despan då. Är precis lika seg som vanligt på att skriva klart mina inlägg. Började 19.29 ser jag och nu är klockan 22.55 Eftersom att jag sovit nästa hela dagen så är jag inte speciellt trött nu, så tänkte kolla igenom playkanalerna och se om jag missat något avsnitt av någon serie eller glo på en film. Kan nog va så att det här kan bli den lugnaste helgen på länge. Ganska skönt faktiskt så ska inte klaga, vill bara bli helt frisk nu eftersom att jag har lite viktiga saker att ta itu med.


Godnatt och sov så gott sen.


  

.

Av Therese - 11 mars 2010 22:07

"Saknar dig och älskar dig<3"

Underbara vänner, underbara sms.

Blir helt varm i hjärtat.


Kan bara säga: Jag älskar dig något enorm och saknar dig minst lika mycket.

Och det bästa av allt, vi ses om inte alltför många veckor.

K Ä R L E K

.

Av Therese - 11 mars 2010 16:55

  


Det går alldeles utmärkt att köpa någon av dessa i födelsedagspresent ;)



  

.

Av Therese - 11 mars 2010 14:28

Vilken bra start på den här dagen. Är fortfarande sängliggande med en värkande kropp. Vaknar upp och det känns som att en 4-dagars just passerat. Som tur är har jag iallafall orkat mig upp och gjort lite mat. Lyckades självklart göra för mycket stuvning så pastan fick sig en simtur. Skulle sen salta på maten och märker inte att jag har öppnat det stora hålet på karet och det FORSAR ut salt i stuvningsbadet. Mmm gott. Sen ska jag hälla upp ett glas av min bästaste jordgubbssaft. Då går ju självklart inte korken att få upp. Den sitter som berget och mina stackars små händer är helt röda nu. Jag har till och med använt kniv och lite våld men inget tycks hjälpas. Kan säga att min stubin är snart nere på 0, var nära att saftflaskan fick sig en åktur från våning 10.


Ska sitta här och sura ett tag till, sen ska jag trösta mig med att fixa mina naglar och färga håret. Sådeså!!



  

.

Av Therese - 10 mars 2010 18:23

Har nog slagit rekord på antal nysningar idag igen. Nu börjar jag tröttna rejält på det här med att vara förkyld och så har det bara varat i 2 dagar. Det känns som att jag varit förkyld sen jag kom hit till Oslo. Sist bröt det aldrig ut på riktigt så jag får väl stå mitt kast den här gången. Lika bra att ta smällen nu. Den här huvudvärken som jag fått på köpet är jag nog allra minst nöjd med.


Har planerat lite under dagen till kommande födelsedag. Tror det kommer bli toppen. Vill bara att det ska ske nu nu nu! :) Alla mina fina tjejer på ett och samma ställe under kvällen.


Är fortfarande arg på min dumma uppåt knapp som bestämt sig för att inte vilja sitta på plats längre. Mindre kul att trycka på en gummiplupp.



Nu väntar det mat.. igen.



  

.

Av Therese - 10 mars 2010 10:20

Vaknade tidigt idag och mådde lite bättre. Har fortfarande en irriterande huvudvärk, men det är väl bara att ta en ipren och hoppas på att det hjälper. Såg att jag visste hade påbörjat det här inlägget tjugo över 10 och nu är klockan strax efter 12. Ska ta mig i kragen och göra lite lunch, absolut inte vänta så länge som till 5 som jag gjorde igår. Blir nog pommes och farmors fläskfilé med champinjoner. MUUUMS. Ska bara komma underfund med hur våran ugn funkar, den är lika knasig som mikron. Ska man tina något så kokar det sönder maten istället. Nu blev jag genast bamsehungrig så ska bege mig till köket och sätta igång.


Och just det. Ett stort tack till min sambo Maria som köpte med sig ett helt underbart body butter från Paris, då min från Make Up Store har utgått ur sortimentet. Tack tack tack! <3



  

.

Av Therese - 9 mars 2010 21:41

Då var veckans dos av Despan fyllt till max. Självklart kunde jag inte titta på kanal5 play och betala 19 kr för det funkade bara i Sverige minsann. Då var det väl en väldans tur att jag fått tips om en sida där man kan se alla möjliga serier helt gratis. Där fanns det avsnitt enda till nr 16 och det var bara 12 som visades idag. Farligt, farligt. Men jag har ju kunnat hålla mig från att fuska tidigare så ska väl kunna hålla mig nu också.


Ska kika på tvtablån och se om jag missat något mer, isåfall finns ju alla playkanaler till hands. Funkar superbra faktiskt. Dating in the dark var ju innan despan så det får jag väl kika på nu då kanske.


Planerna är i gång för påskhelgen, pass på ;)



PUSS


  

.

Av Therese - 9 mars 2010 15:40

Vaknar upp i ett väldigt soligt Oslo och mår som en påse skit. Döförkyld och en hals som inte alls vill sammarbeta. Vad har jag gjort för att förtjäna det här?

Ska iallafall försöka peta i mig lite mat, även om jag inte kommer känna någon smak, KUL. Ska ta en dusch efter maten, peta i mig någon ipren och sen kurera mig i sängen till en bra film. Jag som skulle ha fixat och trixat med en massa saker idag. Men min kropp säger verkligen ifrån så det får bli imorgon istället.


Kollade just på Jennifers body, väldigt underlig film måste jag säga. Lite för mycket blod för min smak. Ska passa på att se Upp nu när Louise inte är hemma. Det verkade inte gå hem hos henne när jag la fram det som filmförslag igår. Men först ett avsnitt av Solsidan. Hade ju helt glömt bort att titta på det tills Fredrik påminde mig.


Ah just det, när jag klev in i ena hissen igår med packningen och allt så halkade jag till och tittar ner på golvet. Då är det någon som spytt i hissen. Förvisso var det mesta upptorkat men iallafall. Jag ville bara ut ur hissen fort som attans. Just då i det läget uppskattade jag inte alls att bo på 10e våningen. Hade kunnat blivit en spya till, men som tur var blev det bara en.


  

.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

.

Fröken fräken webbshop

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards