ibelieve

Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Sthlms visit.

Av Therese - 23 december 2009 23:00

Har pysslat och donat så himla mycket nu senaste dagarna att jag inte haft tid att sitta vid datorn ens. Annars sitter man ju som fastklistrad. Nästan iallafall.


Stockholm stog på schemat i tisdags. Tiden vi skulle åka bestämdes ganska sent och jag fick ett sms med texten " Vi åker kl 10 hemifrån. :)" Ja så jag ställde klockan på 8 och skuttade upp strax efter, smink, locka håret, och lite småfix. Kvart över 9 skickade jag ett sms för att försäkra mig om att karln var vaken, halv 10 hade jag inte ens fått något svar. Ringde och då ligger han TYP och sover. 10 i 10 får jag upp honom och då behöver han minst 1 timme på sig för att bli klar. STOOOOR SUCK!!


Checkar läget 10 över 11, "mitt hår har inte torkat än". Och det sista vilket jag minns rätt väl också, var att jag skrev i ett sms kvällen innan att jag absolut inte gillar att vänta och gå och trampa när jag är klar. Det är nog bland det värsta jag vet. Runt 12 kom herrn och fönade och plattade håret och sen kunde vi lämna iallafall min lägenhet. Då skulle nyckel lämnas och Matte skulle ha skjuts till bilen i Stenkulla och däcken skulle pumpas. SEN mina damer och herrar kom vi iväg! En sisådär 2 ½ timme senare än planerat.


Matintag påvägen upp och sen ett förbannat köande in till stan och NK där vi skulle parkera.


Sprang runt ett bra tag och när vi kollade klockan var hon över 7. Tiden går fort när man letar skor på varenda Zara butik och snowboardkläder lite varstans. Efter sista Zara-stoppet var både jag och karln RÄTT så trötta och orkade knappt röra oss. Båda höll på att dö av hunger, så det fick bli ett stopp på Ica i Kungens kurva och köpa resten av tacoingredienserna och köra rally hem.


Jag har nog aldrig varit så rädd påväg hem från Sthlm. Inte ens då när jag och Joline råkade stänga av lysena helt, mitt på motorvägen och dessutom mitt i natten.

Vi åkte mot världens snöoväder och vägen gick knappt att se, det var ju bara att ha hellysena på precis hela tiden, även vid möte och bilar framför.

Sen att Fredrik skulle trixa och fixa och skrämma upp mig är ju en annan sak. Skrek rätt ut så hjärtat höll på att flyga ur kroppen på mig och larvade sig med lysena (var dum och berättade om min och Jolines biltur).


Väl på avfarten kunde jag äntligen andas ut och bilturen som tar 1 timme kändes som en evighet för mig. Sen skulle det ju såklart sladdas i varje rondell och sväng men det lilla kunde jag stå ut med.


Blev nästan springtävling upp till mig för att börja med maten för vid det här laget var vi sååååå hungriga, nästan så man inte kan vänta. Och sen fick lilla jag agera massage och pilla i håret slav framför tvn. Vilket jag i och för sig ALLTID brukar få göra. Konstigt att man aldrig får något tillbaka någon gång? Eller är det verkligen så konstigt? :D


Trots allt är den där Fredrik rätt bra ändå!


lilla tummen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Therese - 26 februari 2012 00:05


Nytt helgtema på jobbet. Denna helg fick det blir Streetstyle. Väldigt färgglatt, men kanske också det roligaste temat vi har haft. Ledig helg blev till jobbhelg, men jag klagar absolut inte. Då kan jag med gott samvete åka neråt landet om en m...

.

Av Therese - 21 februari 2012 14:36


Nu är den här lilla godbiten påväg hem till mig. Nagellack och bikinis är mina beroenden, helt klart.      ...

.

Av Therese - 20 februari 2012 21:30


  Mamma och jag bakade kanske den godaste morotskakan idag. Satan så god den blev och på första försöket och allt. MUMS.       ...

.

Av Therese - 17 februari 2012 23:00


Sitter i ett varsitt rum, 20 meter ifrån varandra och ingen orkar riktigt ta tag i saken. Haha       ...

.

Av Therese - 17 februari 2012 22:25

Hade en liten intern tävling på jobbet om vem som sålde flest alla hjärtans dag halsband under en viss period och jag vann. Parfymen är en favorit sen långt tillbaka och nagellacket, ja det behöver vi ju inte prata om. Det vet ju redan alla vid det h...

.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

.

Fröken fräken webbshop

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards